אימונים לנשים בהריון כן או לא?

הגב כואב, הקרסוליים נפוחים ואת לא מצליחה לישון (שלא נדבר אפילו על הנפיחות והעצירות!). אם רק היה משהו שהיית יכולה לעשות כדי למזער את הסימפטומים המתסכלים של ההיריון. מסתבר שיש: פעילות גופנית היא אחת התרופות היעילות ביותר כדי לצלוח את ההיריון בקלות ולחזק את הגוף שלך גם לקראת הלידה..

הריון הוא דבר יקר מפז, ולכן לנשים בהריון יש לא מעט חששות סביב נושא האימונים בהריון. בעבר, המודעות לספורט בהריון הייתה לוקה בחסר, אבל היום, עם התפתחות המחקרים והידע הזמין ברשת, נשים הריוניות מבינות את החשיבות של האימונים להן ולתינוקן.

אימונים בהריון – מה חשוב לדעת?

פעילות גופנית תמיד טובה ובפרט בהריון, אבל לפני שאת מאמצת לעצמך את שגרת ההיריון המתאימה, את צריכה להבין שהיא מתאימה לנשים בהריון. יש המון אימונים ותרגילים שממש לא מומלצים לך ואפילו יכולים לסכן אותך. כמובן שבכל מצב או בעיה ידועה שיש לך (למשל אנמיה, מיקום שליה בעייתי וכו’) תמיד חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל שלך.

אימון בהריון מציע המון יתרונות. מעלה את מצב הרוח, ירידה בתסמיני הריון רבים והחלמה מהירה יותר לאחר לידה.

מחקרים רבים מדברים על היתרונות הרבים של אימון כושר בהריון, ביניהם – פחות תופעות לוואי כמו בחילות, עייפות, סטרס, בעיות עיכול, עצירות שמאוד אופיינית להריון. חיזוק של שרירי רצפת האגן והבטן ושיפור של מצב הרוח.

לפי אתר משרד הבריאות

משרד הבריאות מדגישים באתר שלהם שאם את מרגישה את אחת התופעות הבאות, את צריכה להפסיק באופן מוחלט את הפעילות ולפנות מידי לרופא.

  • דימום מהנרתיק.
  • כאבי בטן.
  • התכווצויות תכופות.
  • דליפת מי שפיר.
  • קוצר נשימה.
  • סחרחורות.
  • כאב ראש.
  • כאבים בחזה.
  • חולשת שרירים קיצונית.

אימונים לפי טרימסטרים

ההיריון מחולק לפי 3 טרימסטרים. לכל טרימסטר יש את הרגישות והסיכון שלו, לכן חשוב להבין, שהאימונים צריכים להיבנות לפי כל טרימסטר, ולהימנע לעשות את אותם האימונים בכל שלושת הטרימסטרים.

תוכנית אימונים לנשים בהריון צריכה להיות מקצועית, ולקחת בחשבון את כל הרגישויות, מסוגלות האישה בכל טרימסטר והסיכונים.
כשאת בוחרת תוכנית כושר בתקופת ההיריון חשוב מאוד שתהיי מודעת לאינפורמציה הזאת.

בטרימסטר הראשון, האישה לרוב חווה עייפות רבה, הגוף מכין את התשתיות להריון, ומנצל את רוב האנרגיות שלו להכנת התשתית.
לכן על אף על פי שהאישה נורא עייפה בשלב זה, אימון מותאם דווקא יכול לעזור לה להיות פחות עייפה.

בטרימסטר השני אנחנו בדר”כ יותר חיוניות, הבחילות עוברות לרוב הנשים וגם תסמיני העייפות משתפרים. ועדיין, לא מומלץ לבצע פעילות גופנית ב 100% מהיכולות שלך, אלא לבצע את הפעילות ברמת עצימות נמוכה יותר.

בטרימסטר השלישי, אנחנו כבדות יותר, ההריון מתקדם והבטן גדלה בקצב גבוהה. ולכן האימונים מותאמים למצב הגופני שלך.

פוסטים דומים

כתיבת תגובה